Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design of Vehicle Steering
Barančoková, Zoja ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
This bachelor thesis primarily deals with the design of vehicle steering, as it forms one of the most important elements of the overall vehicle. The steering must meet certain safety requirements and nowadays, the driver’s driving comfort is already seen as an essential part of it. This work contains the basic kinematic settings and a summary of the individual constructional components together with their functions. To ensure the correct control of the vehicle on the road, the correct setting of the dynamic part of the steering is also necessary. Bearing in mind the electronic equipment of the vehicle that made its way into spotlight, the thesis also explains principles of the systems operations that every modern vehicle already contains. Finally, the types of gearboxes and power steering which this year’s passenger and commercial vehicles are equipped with are summarized. Based on the acquired knowledge, a prediction of the future development of the vehicle driving is presented.
Konstrukční řešení řízení formulového vozu
Červenka, Filip ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je konstrukční návrh řízení pro vozy Dragon 4 a Dragon 5. Práce analyzuje principy spojené s konstrukcí systému řízení, jako vratný moment, změna odklonu vlivem zatáčení či změna výšky čepu, jakož i vliv geometrie řízených kol na tyto principy. Stěžejní částí je návrh systému řízení pro praktické použití v mezinárodní soutěži univerzitních týmů. Simulace zatížení součástí je zpracována metodou konečných prvků. Nedílnou součástí je problematika přenosu zatížení a datových souborů pneumatik. Na závěr je uvedeno několik příkladů práce s nastavením pro průjezd zatáčkou.
Návrh předního závěsu kol a úprava řízení závodního pneumobilu
Zvoníček, Josef ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem řízení závodního pneumobilu. Práce obsahuje analýzu původního stavu vozidla a návrhy na modifikaci. Součástí práce je konstrukční řešení řízení společně s výkresovou dokumentací.
Nápravy osobních a závodních automobilů
Ševčík, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání různých typů náprav s důrazem na změnu geometrie během propružení.Ve studentské verzi Autodesk Inventor Professional byly vytvořeny modely náprav a virtuálního testovacího polygonu. Výstupem z programu jsou série obrázků zobrazujících nápravy během propružení. Změny geometrie jsou okótovány, popsány a rozebrány. V závěru práce jsou porovnány nároky na civilní a závodní zavěšení.
Přední nezávislá náprava pro autobus
Moravec, Jan ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Prokeš, František (vedoucí práce)
V této diplomové práci byla řešena problematika přední nezávislé lichoběžníkové nápravy pro nízkopodlažní model autobusu NB12 CITY firmy SOR Libchavy s.r.o. Práce byla rozdělena do dvou hlavních částí: řešení kinematiky závěsu kola a pevnostní výpočet vybraných dílů závěsu kola pomocí metody konečných prvků. V závěru práce byl proveden únavový výpočet vybraných dílů nápravy dle Rešetovy metody predikce únavového poškození vycházející z tzv. metodiky zkrácených únavových zkoušek.
Konstrukce experimentálního podvozku vozidla pomocí systému Lego
Kratochvíl, Jan ; Porteš, Petr (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem podvozku experimentálního vozidla pomocí dílů systému LEGO s cílem vytvořit platformu pro vývoj autonomního řízení. Aby bylo tohoto cíle dosaženo musí podvozek experimentálního vozidla splňovat parametry a vlastnosti reálných automobilů. Byly proto provedeny rešerše parametrů a zkoumány požadavky na geometrii řízení, ložiska kol, konstrukce ramen, těhlic a další klíčové prvky podvozku a také způsoby, jak jsou tyto parametry řešeny na oficiálních LEGO modelech. Na základě těchto poznatků byl sestaven první model pouze pomocí systému LEGO, na kterém byly tyto parametry vyhodnocovány. Limitace systému LEGO byly identifikovány v oblasti ložisek kol, ramen a těhlice. Následně byly provedeny konstrukční úpravy těchto dílů, spočívající v použití valivých kuličkových ložisek a výrobou ramen a těhlic pomocí technologie 3D tisku. Druhý model, sestavený s využitím takto upravených dílů, již splňoval zmíněné požadavky a přiblížil se podvozkům reálných automobilů.
Design of Vehicle Steering
Barančoková, Zoja ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
This bachelor thesis primarily deals with the design of vehicle steering, as it forms one of the most important elements of the overall vehicle. The steering must meet certain safety requirements and nowadays, the driver’s driving comfort is already seen as an essential part of it. This work contains the basic kinematic settings and a summary of the individual constructional components together with their functions. To ensure the correct control of the vehicle on the road, the correct setting of the dynamic part of the steering is also necessary. Bearing in mind the electronic equipment of the vehicle that made its way into spotlight, the thesis also explains principles of the systems operations that every modern vehicle already contains. Finally, the types of gearboxes and power steering which this year’s passenger and commercial vehicles are equipped with are summarized. Based on the acquired knowledge, a prediction of the future development of the vehicle driving is presented.
Návrh předního závěsu kol a úprava řízení závodního pneumobilu
Zvoníček, Josef ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem řízení závodního pneumobilu. Práce obsahuje analýzu původního stavu vozidla a návrhy na modifikaci. Součástí práce je konstrukční řešení řízení společně s výkresovou dokumentací.
Konstrukční řešení řízení formulového vozu
Červenka, Filip ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je konstrukční návrh řízení pro vozy Dragon 4 a Dragon 5. Práce analyzuje principy spojené s konstrukcí systému řízení, jako vratný moment, změna odklonu vlivem zatáčení či změna výšky čepu, jakož i vliv geometrie řízených kol na tyto principy. Stěžejní částí je návrh systému řízení pro praktické použití v mezinárodní soutěži univerzitních týmů. Simulace zatížení součástí je zpracována metodou konečných prvků. Nedílnou součástí je problematika přenosu zatížení a datových souborů pneumatik. Na závěr je uvedeno několik příkladů práce s nastavením pro průjezd zatáčkou.
Přední nezávislá náprava pro autobus
Moravec, Jan ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Prokeš, František (vedoucí práce)
V této diplomové práci byla řešena problematika přední nezávislé lichoběžníkové nápravy pro nízkopodlažní model autobusu NB12 CITY firmy SOR Libchavy s.r.o. Práce byla rozdělena do dvou hlavních částí: řešení kinematiky závěsu kola a pevnostní výpočet vybraných dílů závěsu kola pomocí metody konečných prvků. V závěru práce byl proveden únavový výpočet vybraných dílů nápravy dle Rešetovy metody predikce únavového poškození vycházející z tzv. metodiky zkrácených únavových zkoušek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.